Site-ul Senatului României folosește cookie-urile. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
HOTĂRÂREA BIROULUI PERMANENT
pentru aprobarea măsurilor de aplicare a prevederilor
Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
În temeiul prevederilor Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public,
Biroul permanent al Senatului adoptă prezenta h o t ă r â r e:
Art.1.- Asigurarea de către Senat a accesului la informaţiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul Serviciului de presă, relaţii publice şi imagine a Senatului.
Art.2.- (1) Senatul are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
a. actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Senatului; b. structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare şi programul de audienţe la Senat;c. numele şi prenumele persoanelor din conducerea Senatului şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;d. coordonatele de contact ale Senatului, respectiv: sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de internet;e. sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;f. programele şi strategiile proprii;g. lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate;h. lista cuprinzând documentele de interes public;i. modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
a. actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Senatului;
b. structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare şi programul de audienţe la Senat;
c. numele şi prenumele persoanelor din conducerea Senatului şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
d. coordonatele de contact ale Senatului, respectiv: sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de internet;
e. sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
f. programele şi strategiile proprii;
g. lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate;
h. lista cuprinzând documentele de interes public;
i. modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
(2) Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate de Senat este cea prevăzută în anexa nr.1 la prezenta hotărâre.
(3) Lista cuprinzând documentele de interes public elaborate de Senat este cea prevăzută de anexa nr.2 la prezenta hotărâre.
Art.3.- (1) Senatul are obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ, care va cuprinde informaţiile prevăzute la art.2 alin.(1).
(2) Buletinul informativ anual prevăzut la alin.(1) se elaborează, pe baza propunerilor primite de la toate serviciile Senatului, de Serviciul de presă, relaţii publice şi imagine.
Art.4.- (1) Senatul este obligat să dea din oficiu publicităţii un raport periodic de activitate, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a.
(2) Raportul periodic de activitate a Senatului se elaborează la sfârşitul fiecărei sesiuni, de Serviciul de presă, relaţii publice şi imagine, în colaborare cu toate serviciile Senatului.
Art.5.- (1) Se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor, potrivit art.12 din Legea nr.544/2001, următoarele informaţii:
a. informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate;b. informaţiile privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii;c. informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legii;d. informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii.
a. informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate;
b. informaţiile privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii;
c. informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legii;
d. informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii.
(2) Preşedintele Senatului va stabili structurile cărora le revine responsabilitatea pentru aplicarea măsurilor de protejare a informaţiilor prevăzute la alin.(1).
Art.6.- În scopul aplicării unitare a prevederilor art.6 şi 7 din Legea nr.544/2001, serviciile Senatului transmit Serviciului pentru presă, relaţii publice şi imagine, după caz:
- răspunsul la solicitarea informaţiei de interes public, în termen de 7 zile de la sesizare şi cel mult 25 zile în cazul unor informaţii complexe;
- refuzul comunicării informaţiilor solicitate, cu motivaţia corespunzătoare, în termen de 3 zile de la primirea cererii.
Art.7.- Monitorizarea îndeplinirii dispoziţiilor prezentei hotărâri revine Secretarului general al Senatului, directorului Direcţiei Secretariat general şi şefului Serviciului de presă, relaţii publice şi imagine.
Art.8.- Pe data adoptării prezentei hotărâri, orice alte dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea.
Această hotărâre a fost adoptată de Biroul permanent al Senatului în şedinţa din 29 iunie 2004.
p.PREŞEDINTELE SENATULUI
Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate de Senat (Anexa 1)
Lista cuprinzând documentele de interes public elaborate de Senat (Anexa 2)