Site-ul Senatului României folosește cookie-urile. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679

România are nevoie de implicarea mediului de afaceri în modernizarea modului în care învață liceenii

Dezbaterea a avut ca obiectiv identificarea soluțiilor prin care mediul de afaceri se poate implica direct în arhitectura curriculumului liceal pentru a o adapta astfel încât să răspundă nevoilor locale și să construiască competență, astfel încât tinerii să fie calificați pentru domenii care generează dezvoltare economică.
 
„România are nevoie de un sistem de educație care, în mod real și nu doar pe hârtie, să le ofere copiilor oportunități în acord cu așteptările, talentele și nevoile lor. Programe moderne, conținuturi actualizate și adaptate vremurilor sunt vitale pentru dezvoltarea de competențe cheie, transferabile, esențiale pentru parcursul educațional și profesional. Scopul școlii este să formeze tineri autonomi, capabili să producă valoare și să se adapteze lumii în care trăiesc.

Prin parteneriatele pentru educație se poate transforma o problemă cronică într-o oportunitate: tinerii vor avea locuri de muncă sigure și bine plătite, companiile își vor găsi oamenii de care au nevoie, iar economia va câștiga stabilitate și competitivitate. Acest model combină pregătirea teoretică de la școală cu practica reală din companii, oferind elevilor experiență aplicată și șansa de a se integra rapid în piața muncii. Este un parteneriat tripartit: elev – școală – angajator, în care fiecare are de câștigat”, a spus în deschidere senatoarea USR Adelina Dobra, reprezentanta comisiei co-organizatoare a dezbaterii.
 
În cadrul evenimentului, la care a participat și Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David,  a fost lansat Ghidul pentru implicarea companiilor în proiecte de pilotare a planurilor-cadru alternative pentru liceu, elaborat de Rethink Romania.
 
Principalele concluzii ale participanților:
  • Există o lipsă acută a unei rețele extinse de școli și companii partenere și a unor politici publice coerente și predictibile în domeniu, care suferă de subfinanțare și de dotări moderne.
  • Este nevoie de parteneriate public-privat consolidate între școli, companii și autorități locale, dublate de stimulente fiscale pentru companiile care investesc în formarea duală.
  • Stimularea învățământului dual oferă elevilor acces la educație aplicată, experiență practică, burse și o inserție mai rapidă pe piața muncii, în timp ce companiile pot beneficia de forță de muncă bine pregătită, adaptată la nevoile tehnologice proprii.
 
Menționăm că dezbaterea poate fi vizionată pe pagina de FB a Senatului României.